De bedste destinationer til firmarejsen

Skal din virksomhed planlægge en firmarejse i den nærmeste fremtid? Og vil I gerne planlægge en rejse, som alle medarbejderne ser frem til, så læs med her. Vi fortæller om et par gode destinationer, og hvordan du bogfører firmarejsen.

Gode destinationer

Mange storbyer er ideelle til firmarejsen, da der ofte findes direkte flyforbindelser – især indenfor Europa. Samtidig byder de fleste storbyer på mange aktiviteter og diversificerede faciliteter, som passer til lige netop din virksomheds behov.

Gode storbyer til firmarejsen er Riga, Lissabon eller Athen.

Vil firmaet lidt længere uden for Europa, er destinationer som New York, Cape Town eller Toronto også fine muligheder. Husk dog altid, at en firmarejse skal være til gavn for væksten i din virksomhed. Det betyder også, at turisme ikke skal være det primære formål med rejsen.

Alt efter, hvad formålet med firmarejsen er, kan det være en god idé at besøge f.eks. andre virksomheder og lære fra dem omkring den branche, I befinder jer i. Det vil alt andet lige give muligheder for, at I kan videreudvikle på enten jeres interne kommunikation, processer osv. Vælg derfor destinationen ud fra, hvilke læringsmål I kan få opfyldt her.

Firmarejsen er god til teambuilding

På firmarejsen kan medarbejderne lære hinanden bedre at kende uden for de vante rammer på enten kontoret, lageret eller andet. Derfor kan du på mange destinationer planlægge teambuilding aktiviteter, som kan styrke samarbejdet.

Du kan også vælge en destination, hvor det er oplagt, at medarbejderne f.eks. kan holde fri et par dage efter firmaturen. Det kan give dem en chance for at lære hinanden at kende helt uden for virksomhedens faste rammer.

Bogfør dine udgiver ved firmarejsen

Er du i tvivl om, hvad du kan trække fra af udgifter, når du planlægger en firmarejse. Du kan få hjælp til at bogføre din firmarejse hos f.eks. https://retio.dk/. Ofte er det godt lagt ud at få hjælp af en professionel, da du så er sikker på, du bogfører dine udgifter helt korrekt. På den måde slipper firmaet for ubehagelige skatteoverraskelser eller et regnskab, som ikke stemmer helt overens med virkeligheden.

Skriv et svar